Biblioteca "Onisifor Ghibu", Investeşte în tine!

Investeşte în tine! Descoperă potenţialul de Public Speaking!…

Fiecare om are un potenţial imens pe care uneori nu-l foloseşte sau nici măcar nu bănuieşte că îl are. Pentru a scoate la suprafaţă acest potenţial, sunt necesari, cel puţin, doi factori principali:

  • încrederea în sine (abilitatea de comunicare cu propria persoană);
  • abilitatea de comunicare cu ceilalţi (mai ales în public, într-un cadru în care poţi influenţa mai mulţi oameni în acelaşi timp).

Cu scopul de a dezvolta aceste abilităţi, Biblioteca „Onisifor Ghibu” a organizat pe 21 decembrie 2016 un traning cu tema: Public Speaking. Acest seminar reprezintă o piesă din pazălul complex al serviciului „Investeşte în tine!” – curs de dezvoltare personală, care include o gamă largă de teme precum: Înţelegând cine suntem. Cele 5 dimensiuni ale personalităţii; Potenţialul tău ascuns şi punctele tale forte; Testul Myers-Briggs; Aplicaţii care sporesc productivitatea; Lectura rapidă ş.a.

Această prezentare necesită JavaScript.

Trainerul seminarului respectiv a fost Ana Uncu, studentă la USM, Facultatea de Jurnalism, care ne-a învăţat, teoretic dar şi practic, cum se ţine un discurs şi cum se face o prezentare PowerPoint de calitate.

Iată câteva din principiile unui bun vorbitor:

  • studiază-ţi audienţa;
  • citează pe cineva din public;
  • demonstrează că vrei să-ţi înţelegi auditoriul;
  • fii la curent cu tendinţele de consum;
  • fă cunoştinţă cu ei înainte de începutul întâlnirii;
  • pregăteşte-te foarte bine înainte de a prezenta un discurs pentru că mobilizarea publicului necesită muncă;
  • realizează o comunicare vizuală, publicul e condiţionat să aştepte comunicare vizuală:
  • foloseşte exemple din experienţa personală(În contextele potrivite).

Nancy Duarte afirmă: „Publicul va simţi mai multă afecţiune pentru prezentatorii care îşi dezvăluie propriile lor provocări şi vulnerabilităţi”.

Discursurile trebuie să fie o atingere între sufletul vorbitorului şi cel al ascultătorului, între inima celui dintâi şi inima celui din urmă. Acesta este testul care face distincţia dintre un discurs bun şi unul mai puţin bun: capacitatea de a ating inima, şi de a schimba ceva în bine.

Urmăriţi pagina de Facebook a Bibliotecii „Onisifor Ghibu” pentru a fi la curent cu următoarele evenimente din cadrul serviciului „Investeşte în tine!” (şi nu numai!).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s