„Literatura este tot ce
s-a inventat mai bun,
ca să ne apărăm de nefericire
şi restrişti.”
(Mario Vargas Llossa)


Directorul Bibliotecii „Onisifor Ghibu”, critic literar, Vitalie Răileanu, a menţionat că este foarte impresionat de lumina gândurile copiilor asupra lecturii şi a cărţii, despre constatările mature şi definiţiile plonjate literar asupra operei lui Pavel Coruţ.

Dezbaterile elevilor au fost axate pe câteva etape:
a) Prezentarea cărţii sub aspect tematic.
b) Impresii postlecturale cu ilustrarea a două momente cruciale.
c) Legătura dintre titlu şi conţinut (două argumente).
d) Valoarea cognitivă / educativă / estetică a cărţii.
e) Redarea unui moment / episod special.
f) Un element de noutate.
g) Specificul compartimentului de literatură artistică. Un personaj şi lecţia de viaţă oferită.
h) Mesajul creaţiei.
i) Finalul cărţii, semnificaţia.
j) O invitaţie la lectură prin intermediul unei imagini în baza cărţii (relaţia interdisciplinare cu artele plastice).
