Biblioteca "Onisifor Ghibu", pedagogie, tradiţii inovatoare în învăţământ

TRADIŢII ASOCIATIVE ALE ÎNVĂŢĂTORILOR: VIZIUNE, MISIUNI, VALORI

Din start a devenit evident faptul că ediţia a treia a Conferinţei Naţionale  a pedagogilor şi-a organizat lucrările sub un generic motivaţional la acţiune pe termen lung. Conferinţa a fost organizată de filiala din Moldova a AGIRo (Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România) şi Centrul de Resurse Didactice „Învăţătorul modern”, iar misiunea acestei asociaţii este formarea competenţelor pedagogului modern. „Succesul este şi valoarea noastră, iar noi tindem să fim oameni de valoare”, – a fost îndemnul adresat în cuvântul de salut de către Mariana Marin, preşedinte AGIRoMd, către cei peste o sută de pedagogi reuniţi în Sala Nuciferă a Bibliotecii „Onisifor Ghibu” cu un singur gând: împărtăşirea experienţei proprii şi cunoaşterea unor noi bune practici educaţionale şi instructive ale pedagogilor.

Prin conexiunea Skype a fost prezent la conferință, cu un cuvânt de încurajare și de  salut, preşedintele AGIRO, dl Viorel Dolha, care a ţinut să specifice, că este destul de memorabil faptul că această Conferinţă are loc în Biblioteca „Onisifor Ghibu” din Chişinău, deoarece Onisifor Ghibu a fost un binecunoscut pedagog român, militant pentru educaţia şi învăţământul bazat pe spiritul naţional, iar în acest an se împlinesc 100 de ani de la Marele Congres al Pedagogilor din România (1914, Suceava), la lucrările căruia a luat parte şi Onisifor Ghibu.

Comunicările au fost pe măsura aşteptărilor, fiind prezentate şi  elucidate mai multe opţiuni ale corelaţiei profesor – elev: formarea copilului nu trebuie grăbită, dar nici lăsată în voia sorţii; profesorul trebuie să se regăsească în elev şi viceversa (efectul de oglindă); doar un profesor competent poate forma un elev competent; profesorul nu trebuie să fie doar furnizor de informaţii, ci un formator al personalităţii elevului; fără pasiune faţă de profesie – nu trebuie de intrat în clasa de elevi; în clasă nu se învaţă ştiinţe – se învaţă însăşi viaţa.
Dezvoltarea informaţională este fulgerătoare, trebuie de reuşit de ţinut pasul în rând cu noile teorii şi practici pedagogice, argumentul fiind foarte simplu: după cum ne îmbrăcăm tot timpul altfel, terbuie şi să ne gândim mereu altfel.
În susţinerea acestui postulat, participanţii la conferinţă au fost antrenaţi într-un training organizat de „Academia Nicolae Dumitresscu”, specializată anume în desfăşurarea unor astfel de acţiuni formative. 




După implicarea în mai multe exerciţii, discuţii, dialoguri, jocuri creative etc., participanţii au fost de acord cu concluziile emise de formatori: orice idee trebuie susţinută, încurajată, ideile frumoase sunt apoi transformate în viziuni pentru a fi ulterior realizate. Iar aceasta depinde de noi, de fiecare în parte şi de comunitatea socială în care trăim. 

Aşteptăm ca procesul de învăţare să înceapă de la profesor? Greşit! Trebuie sî înceapă de la elev – de la conştientizarea necesităţii studiului pentru viaţa şi soarta sa!



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s