adolescenţa, Biblioteca "Onisifor Ghibu", colecţiile bibliotecii, JuniorBildungs, Listă bibliografică, orientare profesională, training

TRAININGURI FORMATIVE ŞI DE ORIENTARE PROFESIONALĂ PENTRU ADOLESCENŢI

Trainingul nr 2 : Comunicarea în afaceri şi „afacerea” comunicării



Programul informaţional/formativ cu genericul „JuniorBildungs” a întrunit astăzi un nou grup de elevi de la Liceul „Vasile Vasilache” doritori de a participa la al doilea training: Comunicarea în afaceri şi „afacerea” comunicării


Reamintim că  scopul acestor activităţi este de a-i informa pe adolescenţi despre diverse profesii,  despre importanţa modelării unui comportament socio-profesional de succes.


 Tema propusă pentru acest training a fost una complexă, care subordona practic interacţiunea dintre două domenii de activitate – businessul şi comunicarea – de aceea a fost foarte binevenită implicarea în realizare a unei persoane care deţine cunoştinţe şi studii în ambele domenii – Maria Rotaru, licenţiat în economie (ASEM)  şi magistru în filologie (USM).
         După etapele de prezentare a scopului şi obiectivelor acestui training, a urmat o expunere  bine structurată şi laconică  a unor aspecte importante, după cum urmează: tipurile comunicării în afaceri, formele şi mijloacele de comunicare cu publicul, cu partenerii, intra-organizaţional. Mai detaliat adolescenţii au fost informaţi despre unele secrete ale comunicării în afaceri (fiind prezentate doar 10), cum se formează şi care este forţa brand-ului în afaceri, importanţa persuasiunii (artei de a convinge) etc. Aici le-a fost atrasă atenţia viitorilor oameni de afaceri, atât despre impactul pozitiv în obţinerea succesului (dacă cunoaştem aceste reguli) cât şi al celui  negativ (dacă nu dispunem de cunoştinţe în domeniul comunicării în afaceri).
      

   Pentru o mai bună înţelegere a informaţiei,  au fost utilizate şi alte forme de prezentare:  dialog interactiv,  exerciţii de  promovare a unui brand, exerciţii de accentuare a cuvintelor în comunicare şi importanţa atenţiei la cuvintele pe care le rostim.

         Tot odată a fost relatată şi importanţa  unei comunicări scrise în afaceri, corespondenţa oficială  având nişte rigori bine determinate.
         Pentru o ulterioară studiere, la domiciliu, adolescenţii au primit unele flaiere informaţionale: Comunicarea intra-organizaţională: tipuri, forme, mijloace ; Câteva secrete ale comunicării în afaceri ; Norme de redactare a scrisorii oficiale ; Zece condiţii indispensabile corespondenţei de afacere.
         Feed-backul activităţii, ne dovedeşte că dna Maria Rotaru a reuşit să-i impresioneze pe participanţi cu stilul bine gândit al expunerii informaţiilor,  pe care absolut toţi le-au considerat utile pentru ei pe viitor. Ei au mai remarcat că discursul le-a părut şi mai interesant/atractiv graţie  bunăvoinţei şi zâmbetului cald al moderatoarei,  şi că vor ţine cont, şi ei,  de importanţa unui zâmbet în  comunicarea eficientă.    
Adolescenţii au fost interesaţi să consulte unele volume de carte din colecţiile bibliotecii noastre, propuse în cadrul expoziţiei „Comunicarea este impulsul dezvoltării”.

Înmânarea Certificatului şi multe mulţumiri trainerului Maria Rotaru, 

pentru această oră informaţional / formativă de excepţie!



COMUNICAREA ÎN AFACERI ŞI „AFACEREA” COMUNICĂRII
Listă bibliografică de recomandare
 din colecţiile Bibliotecii „Onisifor Ghibu”
  1. Beckwith, Harry. Ce doresc clienţii noştri : Ghid pentru dezvoltarea afacerii / Garry Beckwith ; trad, de Kiki Vasilescu. – Iaşi : Polirom, 2007. – 270 p.
  2. Bruce, Andy. Cum să gândim strategic / Andy Bruce, Ken Langdon ; trad. de Mihai Dan Pavelescu. – Bucureşti : Ed. Enciclopedia RAO, 2001. – 72 p.
  3. Caluschi, Cezar. O nouă frontieră: comunicarea directă : Studiu extins de caz / Cezar Galuschi. – Iaşi : Polirom, 2006. – 255 p. – (Comunicare şi relaţii publice).
  4. Chandler, Steve. 9 minciuni care vă înfrânează afacerea… şi adevărul care o va elibera / Steve Chandler, Sam Beckford ; trad. de Daniel Duncă. – Bucureşti : Ed. Curtea veche, 2006. – 234 p.
  5. Din start cu idei optime pentru afaceri : Ghid pentru antreprenori, instructori şi consultanţi / alcăt. : Ludmila Bilaş, Silvia Spătaru. – Ch., 2003. – 76 p.
  6. Goddard, Angela. Marca produsului // Goddard Angela. Limbajul publicităţii. – Iaşi, 2002. – P. 121-151
  7. Gortolomei, Valentina. Planificarea în afaceri : Ghid pentru antreprenori, instructori şi consultanţi / Valentina Gortolomei, Corina Roman, Angela Solcan. – Ch., 2003. – 96 p.
  8. Heath, Chip. Idei cu impact garantat : De ce unele idei supravieţuiesc, iar altele dispar / Chip Heath, Dan Heath ; trad.: Carmen Neacşu. – Bucureşti : Ed. Curtea, 2008. – 340 p.
  9. Heller, Robert. Cum să vindem / Robert Heller ; trad. de Radu Paraschivescu. – Bucureşti : Ed. Enciclopedia RAO, 2000. – 72 p.
  10. Horowitz, Adam. Gafe epocale din istoria afacerilor / Adam Horowitz. – Bucureşti : Codecs, 2005. – 180 p.
  11. Hristache, Diana. Comunicare în afaceri / Diana Hristace ; Acad. de Studii Econ. Bucureşti, Facultatea de Econ. Generală, Catedra de Comunic. şi Doctrine Economice. – Bucureşti : Ed. ASE Bucureşti, 2002. – 100 p.
  12. Ionescu, Gh. Cultura afacerilor : Modelul american / Gh. Ionescu. – Bucureşti : Ed. Economică, 1997. – 420 p.
  13. Libaert, Thierry. Planul de comunicare / Thiery Libaert ; trad. de Aliza Peltier. – Iaşi : Polirom, 2009. – 260 p. – (Relaţii publice şi publicitate).
  14. McEwen, William J. Forţa brandului / William J. McEwen ; trad. de Veronica Golub. – Bucureşti : ALLFA, 2008. – 170 p.
  15. Moldoveanu, Maria. Informaţie şi comunicare // Moldoveanu Maria. Ştiinţa afacerilor / Maria Moldoveanu, Emilian Dobrescu. – Bucureşti, 1995. – P. 83-99.
  16. Oprea, Dumitru. Comerţul electronic – prima treaptă a afacerilor electronice // Oprea Dumitru. Sisteme informaţionale pentru manageri / Dumitru Oprea, Gabriela Meşniţă. – Iaşi, 2002. – P. 253-293.
  17. Popescu, Dan. Comunicarea în afaceri // Popescu Dan. Conducerea afacerilor / Dan Popescu, Iulia Chivu. – Bucureşti : Ed. Econimică, 1998. – P. 109-125.
  18. Porojan, Dumitru. Planul de afaceri / Dumitru Porojan, Cristian Bişa. – Bucureşti : Casa de Ed. Irecson, 2002. – 376 p.
  19. Ridderstrale, Jonas. Funky Business / Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom ; trad. de Cristian Ionescu. – Bucureşti : Publica, 2007. – 310 p. 
  20. Steight, Steve. Cum să trecem la e-bussiness / Steve Steight ; trad. de Adriana Cerkez. – Bucureşti : Ed. Enciclopedia RAO, 2002. – 74 p.
  21. Stutely, Richard. Planul de afaceri perfect / Richard Stutely ; trad. de Rodica Leviţchi. – Ch. : Ed. ARC, 2001. – 358 p.
  22. Trevisani, Daniele. Psihologia marketingului şi a comunicării / Daniele Trevisani ; trad. de Corina Doroga. – Bucureşti : Irecson, 2007. – 270 p.
Elaborat de Margareta Cebotari, 2014.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s