Biblioteca "Onisifor Ghibu", colecţiile bibliotecii, Lecturile Verii, recomandări de lectură, revistă virtuală

Pledoarie pentru o viaţă mai lungă: sfaturi utile

Revistă bibliografică

Adam, Celine. Cum să ai un abdomen plat: indici de masă corporală, sfaturi practice şi reţete / Celine Adam ; trad. : T. Frânceanu. – Bucureşti : Humanitas, 2009. – 160 p.
Problema siluetei îi frământă pe mulţi adolescenţi, dar ulterior, sub presiunile vieţii agitate din ziua de astăzi, tinerii uită să se preocupe de corpul lor. Or, îngrăşarea nu este o chestiune care ţine doar de aspect, ci în primul rând de sănătate. La vârste ceva mai înaintate, creşteri chiar şi nesemnificativ de mici ale colesterolului, glicemiei, tensiunii şi greutăţii corporale sunt semne incontestabile de pericol. Ce trebuie să facem pentru a scăpa de ameninţarea acestei boli tot mai răspândite în epoca modernă? Dacă veţi spune că nu puteţi lupta împotriva predispoziţiilor genetice, autorii vor fi perfect de acord cu dumneavoastră, însă îngrăşarea depinde şi de o serie de factori de mediu, iar aceştia pot fi influenţaţi, aşa încât să nu aibă efecte negative asupra noastră. 
Bellman, Geoffrey M. Ai atâta putere câtă îţi asumi / Geoffrey M. Bellman ; trad. : Elena Neculcea. – Bucureşti : Curtea Veche Publishing, 2005. – 200 p.
Lucraţi într-unul dintre departamentele unei organizaţii. Munca dumneavoastră depinde, firesc, şi de deciziile şefului, şi de activitatea colegilor. Simţiţi deseori că aţi putea face mai mult, dar posibilităţile vă sunt limitate de lipsa de responsabilitate formală.
Din primul capitol veţi înţelege ce este şi cum vă ajută Modelul de Rezolvare a Problemelor (MRP), apoi veţi alege singuri ordinea parcurgerii capitolelor — adică o cale de acţiune, în funcţie de propriile priorităţi. E greu să munceşti doar din datorie şi pentru a supravieţui. Nu mai aşteptaţi să vă recunoască cineva meritele şi să vă acorde responsabilitatea prin numirea într-o funcţie. 
Holford, Patrick. Întăreşte-ţi sistemul imunitar. Ghid pentru combaterea infecţiilor şi prevenirea bolilor fără medicamente / Patrick Holford şi Jennifer Meek ; trad. : Alexandru Popovici. – Bucureşti : Litera Internaţional, 2012. – 270 p.
Indiferent dacă încercăm să prevenim sau să tratăm o boală, sistemul nostru imunitar este principala linie de apărare. Merită să avem grijă de el, ca să ne poată sluji cu încredere şi să ne bucurăm de o viaţă fericită şi sănătoasă. Totuşi, stilul modern de viaţă tinde să provoace exact efectul nedorit – stresează, în loc să consolideze armata imunitară. Autorii demonstrează că putem preveni bolile şi ne putem lupta cu infecţiile folosind un medicament simplu, dar foarte eficient – alimentaţia; ne arată cum să combatem infecţiile în mod natural pentru a câştiga războiul cu răcelile şi gripa, pentru a ne scădea potenţialul alergic, a ne proteja de cancer şi a ne îmbunătăţi starea generală a sistemului imunitar. Punerea în aplicare a acestor recomandări ne va ajuta să ne simţim mai bine, să lucrăm mai bine, să arătăm mai bine şi să trăim mai mult.     
Jacobbi, Paola. Vreau pantofii ăştea! Cea mai mare obsesie a femeilor / Paola Jacobbi ; trad. : Geo Vasile. – Bucureşti : Humanitas, 2008. – 120 p.
Această carte, aflată la răscrucea dintre eseu şi demers antropologic, încearcă să explice neobosita ascensiune a unei obsesii care străbate timpurile, de la Cenuşăreasa până la Sex and the City. Preferinţa pentru un anume tip de încălţăminte împarte femeile în diferite tabere şi categorii spirituale. E utilă pentru femei, pentru că le deschide noi orizonturi şi le ajută să-şi înţeleagă pasiunea, dar şi pentru bărbaţi, fiindcă este o cheie care deschide lacătul ce ascunde misterul feminin.
Man, Gabriela. Slăbeşti mâncând : cum să scapi de kilogramele în plus şi să mănânci după pofta inimii / Gabriela Man. – Iaşi : Polirom, 2010. – 248 p.
Pierderea kilogramelor în plus nu trebuie să devină un chin, un permanent motiv de stres şi de dezechilibru fizic şi psihic, ci o sursă de noi plăceri culinare.
Slăbeşti mâncând vă propune nu doar o banală reţetă de slăbire, ci un mod de viaţă care include o schimbare radicală a alimentaţiei şi vă ajută să vă raportaţi pozitiv la propria persoană şi la cei din jur. Veţi vedea că imposibilul poate deveni posibil: veţi slăbi mâncând din ce în ce mai bine şi, ceea ce este şi mai important, vă veţi putea menţine toată viaţa greutatea dorinţa şi starea optimă de sănătate. Iar surprizele nu se opresc aici – veţi ajunge să învăţaţi, în timp, să reduceţi la minimum efectele de multe ori devastatoare ale trecerii timpului.
McKeith, Gillian. Planul sănătăţii perfecte : programul alimentar care vă menţine suplu toată viaţa / dr. Gullian McKeith ; trad. Adriana Ciorbaru. – Bucureşti : Curtea Veche Publishing, 2007. – 223 p.
Viaţa vă aparţine, iar munca reprezintă o mare parte din viaţă. Încă vă mai întrebaţi cine-i şeful?
Orice persoană care intenţionează să-şi schimbe modul de alimentaţie trebuie să consulte mai întâi medicul de familie, în special dacă este vorba de o persoană însărcinată, dacă este mai în vârstă sau are sub 16 ani. Dr. Gillian McKeith nu este medic în sensul tradiţional al cuvântului. Ea a obţinut doctoratul ştiinţific în nutriţie în cadrul Colegiului American Holistic de Nutriţie – Clayton College şi este membră a Centrului Britanic de Nutriţie.
Montignac, Mihael. Mănânc sănătos şi rămân tânăr / Michael Montignac ; trad. : Marie-Jeanne Vasiloiu. – Bucureşti : Litera Internaţional, 2010. – 190 p.
Graţie dietei sale de succes, Michel Montignac s-a impus ca iniţiator al unei abordări revoluţionare în domeniul regimurilor de slăbit: pentru a scăpa de kilogramele nedorite, nu trebuie să ne supunem organismul unor cure drastice şi deloc eficiente à la longue, ci să ne reconsiderăm în mod fundamental obiceiurile alimentare. Lucrarea de faţă se adresează persoanelor trecute de 50 de ani, conştiente că acum trebuie să se preocupe de starea lor de sănătate mai mult ca niciodată. Michel Montignac ne arată cum putem preveni, dar şi ameliora, afecţiunile care apar în general odată cu vârsta, renunţând la tratamentele medicale excesive şi urmând, în schimb, un regim alimentar echilibrat, bazat pe criterii selective, dar nu restrictive. 
Taggart, Judie. N-am nimic de îmbrăcat: spune-mi cu ce te-mbraci, ca să-ţi spun cine eşti / Judie Taggart, Jackie Walker ; trad. : Nina Iordache. – Bucureşti : Humanitas, 2007. – 278 p.
Lasă-le pe două experte în probleme vestimentare să-ţi explice ce se ascunde, de fapt, în dulap: e reflexia personalităţii tale. Apoi vei putea: să înţelegi ce amprentă îşi pun asupra ţinutei educaţia, ideile preconcepute, întreaga ta viaţă anterioară; să te îmbraci în concordanţă cu preocupările şi forma corporala din prezent – nu cu cele din trecut sau cu cele la care aspiri în viitor. Practica însoţită de nişte chestionare foarte utile, datorită cărora îţi vei înţelege comportamentul şi adevăratele preferinţe, cartea aruncă o lumină în cele mai întunecate colţuri ale dulapului – şi asupra ta, făcându-te să străluceşti!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s